Pytanie o oświetlenie grow boxa

Pytanie o oświetlenie grow boxa

Postprzez crosis » 27 sty 2015, o 16:43

Witam,

mam szybkie pytanie:
mam prostego growboxa - akwarium - sam sklejałem. Planuję teraz dołożyć do niego oświetlenie, ewentualnie zamienić na growboxa wyklejanego aluminium (tylko czy jest sens).

Czy na małego growboxa o wymiarach: 70 cm długość, 35 cm szerokość 40 cm wysokość wystarczy taki panel:
http://www.neoled.com.pl/modul-led-do-h ... aczem.html

I pytanie drugie: czy faktycznie jest sens stosować konkretnie te diody, czy można zbudować inny, oparty na tańszych? Nie znam się na tyle na diodach, żeby określić, który parametr jest najlepszy dla roślin.

Z góry dzięki za odpowiedź.
Avatar użytkownika
crosis

ŚWIEŻAK
 
Posty: 4
Images: 4
Dołączył(a): 23 lis 2014, o 19:06
Papryki:

Udostępnij:

Udostępnij dla Facebook Facebook Udostępnij dla Twitter Twitter Udostępnij dla MySpace MySpace

Re: Pytanie o oświetlenie grow boxa

Postprzez mdab » 28 sty 2015, o 11:41

Nie wiem ile lm ma ten panel ale za połowę jego ceny można kupić żarówkę Led Grow 10W (około 400lm). Ja obecnie testuje takie żarówki w swoim 'growboxie' o wymiarach okolo 125cm x 62cm x 62cm (dł/szer/wys). W boxie są dwie takie żarówki 10W, na razie są około tygodnia więc za dużo nie może powiedzieć ale wydaja mi się, że efekt jest lepszy niż przy poprzednim oświetleniu (2 x żarówka LED 13W 2700K). Żarówki które kupiłem są skupiające (kąt świecenia około 35 stopni) ale można z nich wyciągnąć soczewkę i wówczas mamy światło rozproszone.
Avatar użytkownika
mdab

SPONSOR
ROZKRĘCA SIĘ
 
Posty: 131
Images: 120
Dołączył(a): 22 lis 2014, o 16:44
Lokalizacja: Podkarpacie (pow. jasielski)
Pochwały: 2
Papryki: Słodkie, ostre, w sumie około 25-30 gatunków...

Re: Pytanie o oświetlenie grow boxa

Postprzez Turtle » 28 sty 2015, o 11:46

800lm na 0,81m^2? To Zdecydowanie za mało....
Avatar użytkownika
Turtle

MŁODY CHILIHEAD
 
Posty: 458
Images: 2
Dołączył(a): 12 lut 2013, o 12:21
Lokalizacja: Pomorskie