Kilka pytań na początek - przesadzanie, szkodniki, zimowanie

Masz pytanie, rozpocząłeś przygodę ten dział jest dla Ciebie.

Kilka pytań na początek - przesadzanie, szkodniki, zimowanie

Postprzez box » 6 paź 2016, o 16:42

Siemka, chciałbym rozpocząć hodowlę ostrej papryki. Wiem, że jest już za późno na wysiew, ale otrzymałem od znajomego już wysianą paprykę i mam kilka pytań, jako że jestem wielkim laikiem.

1. Doniczka, którą otrzymałem, wygląda tak - czy to jest jedna rośłina, czy wiele i trzeba je rozdzielić do osobnych doniczek?
Obrazek

2. Jeśli trzeba to rozdzielić, to jak to zrobić w bezpieczny sposób? Są jakieś poradniki (dział na forum nie zawiera nic sensownego, same pytania) lub wskazówki ekspertów? Jakiej użyć ziemi?
3. Do jakiej temperatury powietrza można wystawiać roślinę na parapet?
4. Trzymając w domu, powinna być przy oknie, by mieć światło dzienne, ale czym doświetlać po zmroku i przez ile czasu?
5. Czy małe stworzonka widoczne na zdjęciach to mszyce? Jak je wytępić? Czy jeśli będę rozsadzał rośliny, czy mogę się ich pozbyć poprzez spłukiwanie wodą z liści i łodyg?
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Z góry dzięki za odpowiedzi. Nie wiem też, jaka to jest odmiana, ale na pewno będę się chwalił postępami, może skuszę się na założenie swojego pierwszego growloga.
Avatar użytkownika
box

NOWY
 
Posty: 19
Dołączył(a): 5 paź 2016, o 20:26
Lokalizacja: Mazowieckie
Papryki: Cayenne, sklepowa i jedna nieznana

Udostępnij:

Udostępnij dla Facebook Facebook Udostępnij dla Twitter Twitter Udostępnij dla MySpace MySpace

Re: Kilka pytań na początek - przesadzanie, szkodniki, zimow

Postprzez ooryginall » 6 paź 2016, o 17:16

Najpierw jak najszybciej zwalcz tą mszycę. Można zrobić na szybko oprysk wody z mydłem lub zakupić mospilan.

Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
ooryginall

ROZGADANY
 
Posty: 205
Dołączył(a): 20 kwi 2015, o 15:25
Lokalizacja: Oława k. Wrocławia
Pochwały: 5
Papryki: 21 odmian - sezon 2019